
Tematyka:
I Panel
Praktyczne rozwiązania wspomagające funkcjonowanie placówki oświatowej.
- Programowanie i inne zmiany w edukacji. Jak je wdrożyć efektywnie i przyjemnie?
- Parki rozrywki jako cel wycieczek szkolnych, edukacja ekologiczna – przykłady zajęć.
- System zapobiegania przemocy rówieśniczej.
- Robotyka jako element edukacji.
- Urządzenia interaktywne dla edukacji.
- Nowoczesne narzędzia usprawniające pracę nauczycieli.
- Laboratorium druku 3D.
- Media cyfrowe w szkole.
II Panel
Doskonalenie kompetencji dyrektora szkoły/przedszkola:
Zmiany w przepisach prawa; prawidłowo procedowana ocena pracy nauczyciela; obserwacja zajęć nauczyciela – przygotowania i realizacja; uczeń ze specjalnymi potrzebami – rola dyrektora; pedagog specjalny w szkole/przedszkolu – przykłady dobrych praktyk; konkurs na dyrektora szkoły bez tajemnic.
- Nowości w przepisach prawa.
- W jaki sposób prawidłowo procedować ocenę pracy nauczyciela? Jakie są zadania dyrektora szkoły w związku z oceną pracy nauczyciela? O czym należy bezwzględnie pamiętać dokonując oceny pracy?
- Na co zwrócić uwagę przygotowując się do obserwacji zajęć prowadzonych przez nauczycieli? W jaki sposób określać cele i obszary obserwacji? Jakie są narzędzia obserwacji?
- Jaka jest rola dyrektora wobec ucznia ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w szkole/przedszkolu? Które zadania wynikają z przepisów prawa? W jaki sposób ułatwić sobie wykonywanie zadań?
- Które akty prawa dotyczą pedagoga specjalnego w szkole/przedszkolu? Gdzie określono jego kwalifikacje i obowiązki? Jak zaplanować nadzór nad wykonywaniem zadań przez pedagoga specjalnego?
- Które dokumenty należy obligatoryjnie złożyć na konkurs na dyrektora szkoły/placówki? W jaki sposób przygotować i przedstawić koncepcję pracy, aby zainteresować komisję konkursową? Czego unikać podczas prezentacji koncepcji?
To jest kotwica formularza
To jest kotwica formularza
To jest kotwica formularza