Wybierz miasto

Łódź 31.05.2019 r.

Hotel Borowiecki, ul. Kasprzaka 7/9

9.00 – 13.30

I Panel. Praktyczne rozwiązania wspomagające pracę zarządcy nieruchomości.

  • Technologia napraw powierzchni dachów przy zastosowaniu membran płynnych.
  • Ocena energetyczna budynków i metody jej optymalizacji.
  • Techniczna obsługa budynków.

 II Panel. Normalizacja Facility Management – rewolucja czy ewolucja?

  • Organizacje opracowujące normy FM.
  • Historia prac normatywnych.
  • Stan na rok 2018 i prace w toku.
  • Wpływ na działalność Facility Management.
  • Certyfikacja Facility Management.

Przypomnimy jakie organizacje polskie i międzynarodowe opracowują normy w obszarze Facility Management. Spojrzymy wspólnie na kalendarz tych prac oraz podsumujemy stan tych prac na jesień 2018 roku. Zastanowimy się wspólnie jaki wpływ na cały rynek FM (odbiorców i dostawców) mają te normy. Czy poprawiają zrozumienie FMu? Czy pomagają stronom w realizacji usług FM? Jakie korzyści można odnaleźć ze stosowania, a przynajmniej ze znajomości tych norm? Czy zawód Facility Managera uzyska większe znaczenie? Czy w niedalekiej przyszłości będziemy mogli certyfikować działalność Facility Management?

III Panel. Zapisy w umowach Facility Management.

  • Miejsce wynagrodzenia w umowie FM.
  • Metody wyliczenia wynagrodzenia.
  • Części składowe wynagrodzenia.
  • Waloryzacja wynagrodzenia.
  • Przykłady waloryzacji.

Jak uniknąć błędów przy opisywaniu wynagrodzenia w umowach na świadczenie usług Facility Management? Co trzeba uwzględnić w zapisach umowy, aby nie było potrzeby ciągłego negocjowania wynagrodzenia w trakcie trwania takiej umowy? W jaki sposób waloryzować umowę podpisaną na kilka lat? Co zrobić jeśli zmienia się zakres umowy? Czy stosować kary umowne
i premie? To tylko kilka pytań, na które postaramy się wspólnie odpowiedzieć w trakcie najbliższego cyklu Forum Facility Management. Potwierdzimy z uczestnikami miejsce wynagrodzenia w umowach FM, przedstawimy różne metody wyliczania wynagrodzenia. Powiemy również o tym jakie elementy mogą wpływać na waloryzację wynagrodzenia. Konkretne przykłady wyliczenia waloryzacji będą mogły być zastosowane w rzeczywistych umowach FM.

Prelegent: Absolwent Politechniki Krakowskiej, manager z wieloletnim doświadczeniem, związany z branżą Facility i Property Management od 30 lat. Pracował w Polsce i za granicą. Obecnie prowadzi firmę doradczą w obszarze Facility Management – MENPRESA. Posiada dużą praktykę w temacie wdrożeń i zastosowania narzędzi informatycznych w działalności FM (wdrożenia oprogramowania z kategorii CMMS i CAFM). Współpracownik Polskiego Komitetu Normalizacyjnego, wiceprezes zarządu Polskiej Rady Facility Management, wykładowca na uczelniach technicznych i ekonomicznych, autor wielu publikacji oraz prelegent na spotkaniach i konferencjach branżowych.

Katowice 12.06.2019 r.

Hotel Novotel Katowice, al. Roździeńskiego 16

9.00 – 12.50

I Panel. Praktyczne rozwiązania wspomagające pracę zarządcy nieruchomości.

  • Ocena energetyczna budynków i metody jej optymalizacji.
  • Technologia napraw powierzchni dachów przy zastosowaniu membran płynnych.
  • Techniczna obsługa budynków.
  • Maty wejściowe.
  • Obowiązkowe przeglądy budynków.

 II Panel. Normalizacja Facility Management – rewolucja czy ewolucja?

  • Organizacje opracowujące normy FM.
  • Historia prac normatywnych.
  • Stan na rok 2018 i prace w toku.
  • Wpływ na działalność Facility Management.
  • Certyfikacja Facility Management.

Przypomnimy jakie organizacje polskie i międzynarodowe opracowują normy w obszarze Facility Management. Spojrzymy wspólnie na kalendarz tych prac oraz podsumujemy stan tych prac na jesień 2018 roku. Zastanowimy się wspólnie jaki wpływ na cały rynek FM (odbiorców i dostawców) mają te normy. Czy poprawiają zrozumienie FMu? Czy pomagają stronom w realizacji usług FM? Jakie korzyści można odnaleźć ze stosowania, a przynajmniej ze znajomości tych norm? Czy zawód Facility Managera uzyska większe znaczenie? Czy w niedalekiej przyszłości będziemy mogli certyfikować działalność Facility Management?

III Panel. Zapisy w umowach Facility Management.

  • Miejsce wynagrodzenia w umowie FM.
  • Metody wyliczenia wynagrodzenia.
  • Części składowe wynagrodzenia.
  • Waloryzacja wynagrodzenia.
  • Przykłady waloryzacji.

Jak uniknąć błędów przy opisywaniu wynagrodzenia w umowach na świadczenie usług Facility Management? Co trzeba uwzględnić w zapisach umowy, aby nie było potrzeby ciągłego negocjowania wynagrodzenia w trakcie trwania takiej umowy? W jaki sposób waloryzować umowę podpisaną na kilka lat? Co zrobić jeśli zmienia się zakres umowy? Czy stosować kary umowne
i premie? To tylko kilka pytań, na które postaramy się wspólnie odpowiedzieć w trakcie najbliższego cyklu Forum Facility Management. Potwierdzimy z uczestnikami miejsce wynagrodzenia w umowach FM, przedstawimy różne metody wyliczania wynagrodzenia. Powiemy również o tym jakie elementy mogą wpływać na waloryzację wynagrodzenia. Konkretne przykłady wyliczenia waloryzacji będą mogły być zastosowane w rzeczywistych umowach FM.

Prelegent: Absolwent Politechniki Krakowskiej, manager z wieloletnim doświadczeniem, związany z branżą Facility i Property Management od 30 lat. Pracował w Polsce i za granicą. Obecnie prowadzi firmę doradczą w obszarze Facility Management – MENPRESA. Posiada dużą praktykę w temacie wdrożeń i zastosowania narzędzi informatycznych w działalności FM (wdrożenia oprogramowania z kategorii CMMS i CAFM). Współpracownik Polskiego Komitetu Normalizacyjnego, wiceprezes zarządu Polskiej Rady Facility Management, wykładowca na uczelniach technicznych i ekonomicznych, autor wielu publikacji oraz prelegent na spotkaniach i konferencjach branżowych.

Poznań 13.06.2019 r.

Hotel Ikar, ul. Solna 18

9.00 – 12.30

I Panel. Praktyczne rozwiązania wspomagające pracę zarządcy nieruchomości.

  • Ocena energetyczna budynków i metody jej optymalizacji.
  • Technologia napraw powierzchni dachów przy zastosowaniu membran płynnych.
  • Techniczna obsługa budynków.
  • Obowiązkowe przeglądy budynków.
  • Automatyka budynkowa.

 II Panel. Normalizacja Facility Management – rewolucja czy ewolucja?

  • Organizacje opracowujące normy FM.
  • Historia prac normatywnych.
  • Stan na rok 2018 i prace w toku.
  • Wpływ na działalność Facility Management.
  • Certyfikacja Facility Management.

Przypomnimy jakie organizacje polskie i międzynarodowe opracowują normy w obszarze Facility Management. Spojrzymy wspólnie na kalendarz tych prac oraz podsumujemy stan tych prac na jesień 2018 roku. Zastanowimy się wspólnie jaki wpływ na cały rynek FM (odbiorców i dostawców) mają te normy. Czy poprawiają zrozumienie FMu? Czy pomagają stronom w realizacji usług FM? Jakie korzyści można odnaleźć ze stosowania, a przynajmniej ze znajomości tych norm? Czy zawód Facility Managera uzyska większe znaczenie? Czy w niedalekiej przyszłości będziemy mogli certyfikować działalność Facility Management?

III Panel. Zapisy w umowach Facility Management.

  • Miejsce wynagrodzenia w umowie FM.
  • Metody wyliczenia wynagrodzenia.
  • Części składowe wynagrodzenia.
  • Waloryzacja wynagrodzenia.
  • Przykłady waloryzacji.

Jak uniknąć błędów przy opisywaniu wynagrodzenia w umowach na świadczenie usług Facility Management? Co trzeba uwzględnić w zapisach umowy, aby nie było potrzeby ciągłego negocjowania wynagrodzenia w trakcie trwania takiej umowy? W jaki sposób waloryzować umowę podpisaną na kilka lat? Co zrobić jeśli zmienia się zakres umowy? Czy stosować kary umowne
i premie? To tylko kilka pytań, na które postaramy się wspólnie odpowiedzieć w trakcie najbliższego cyklu Forum Facility Management. Potwierdzimy z uczestnikami miejsce wynagrodzenia w umowach FM, przedstawimy różne metody wyliczania wynagrodzenia. Powiemy również o tym jakie elementy mogą wpływać na waloryzację wynagrodzenia. Konkretne przykłady wyliczenia waloryzacji będą mogły być zastosowane w rzeczywistych umowach FM.

Prelegent: Absolwent Politechniki Krakowskiej, manager z wieloletnim doświadczeniem, związany z branżą Facility i Property Management od 30 lat. Pracował w Polsce i za granicą. Obecnie prowadzi firmę doradczą w obszarze Facility Management – MENPRESA. Posiada dużą praktykę w temacie wdrożeń i zastosowania narzędzi informatycznych w działalności FM (wdrożenia oprogramowania z kategorii CMMS i CAFM). Współpracownik Polskiego Komitetu Normalizacyjnego, wiceprezes zarządu Polskiej Rady Facility Management, wykładowca na uczelniach technicznych i ekonomicznych, autor wielu publikacji oraz prelegent na spotkaniach i konferencjach branżowych.