Wybierz miasto

Wrocław – 15.11.2018

Hotel Mercure Wrocław Centrum, pl. Dominikański 1

9.00 – 13.30

I Panel. Praktyczne rozwiązania wspomagające pracę zarządcy nieruchomości.

  • Inteligentne rozwiązania oświetleniowe – jak zaoszczędzić 90% zużycia energii elektrycznej.
  • Technologia napraw powierzchni dachów przy zastosowaniu membran płynnych
  • Jak zbudować szybką i bezpieczną sieć WiFi w budynku?
  • Projektowanie przestrzeni biurowych.

 

II Panel. Normalizacja Facility Management – rewolucja czy ewolucja?

  • Organizacje opracowujące normy FM.
  • Historia prac normatywnych.
  • Stan na rok 2018 i prace w toku.
  • Wpływ na działalność Facility Management.
  • Certyfikacja Facility Management.

Przypomnimy jakie organizacje polskie i międzynarodowe opracowują normy w obszarze Facility Management. Spojrzymy wspólnie na kalendarz tych prac oraz podsumujemy stan tych prac na jesień 2018 roku. Zastanowimy się wspólnie jaki wpływ na cały rynek FM (odbiorców i dostawców) mają te normy. Czy poprawiają zrozumienie FMu? Czy pomagają stronom w realizacji usług FM? Jakie korzyści można odnaleźć ze stosowania, a przynajmniej ze znajomości tych norm? Czy zawód Facility Managera uzyska większe znaczenie? Czy w niedalekiej przyszłości będziemy mogli certyfikować działalność Facility Management?

 

III Panel. Zapisy w umowach Facility Management.

  • Miejsce wynagrodzenia w umowie FM.
  • Metody wyliczenia wynagrodzenia.
  • Części składowe wynagrodzenia.
  • Waloryzacja wynagrodzenia.
  • Przykłady waloryzacji.

Jak uniknąć błędów przy opisywaniu wynagrodzenia w umowach na świadczenie usług Facility Management? Co trzeba uwzględnić w zapisach umowy, aby nie było potrzeby ciągłego negocjowania wynagrodzenia w trakcie trwania takiej umowy? W jaki sposób waloryzować umowę podpisaną na kilka lat? Co zrobić jeśli zmienia się zakres umowy? Czy stosować kary umowne i premie? To tylko kilka pytań, na które postaramy się wspólnie odpowiedzieć w trakcie najbliższego cyklu Forum Facility Management. Potwierdzimy z uczestnikami miejsce wynagrodzenia w umowach FM, przedstawimy różne metody wyliczania wynagrodzenia. Powiemy również o tym jakie elementy mogą wpływać na waloryzację wynagrodzenia. Konkretne przykłady wyliczenia waloryzacji będą mogły być zastosowane w rzeczywistych umowach FM.

Prelegent: Absolwent Politechniki Krakowskiej, manager z wieloletnim doświadczeniem, związany z branżą Facility i Property Management od 30 lat. Pracował w Polsce i za granicą. Obecnie prowadzi firmę doradczą w obszarze Facility Management – MENPRESA. Posiada dużą praktykę w temacie wdrożeń i zastosowania narzędzi informatycznych w działalności FM (wdrożenia oprogramowania z kategorii CMMS i CAFM). Współpracownik Polskiego Komitetu Normalizacyjnego, wiceprezes zarządu Polskiej Rady Facility Management, wykładowca na uczelniach technicznych i ekonomicznych, autor wielu publikacji oraz prelegent na spotkaniach i konferencjach branżowych.

Kraków – 16.11.2018

Hotel Galaxy, Gęsia 22a

9.00 – 13.30

I Panel. Praktyczne rozwiązania wspomagające pracę zarządcy nieruchomości.

  • Inteligentne rozwiązania oświetleniowe – jak zaoszczędzić 90% zużycia energii elektrycznej.
  • Technologia napraw powierzchni dachów przy zastosowaniu membran płynnych
  • Jak zbudować szybką i bezpieczną sieć WiFi w budynku?

 

II Panel. Normalizacja Facility Management – rewolucja czy ewolucja?

  • Organizacje opracowujące normy FM.
  • Historia prac normatywnych.
  • Stan na rok 2018 i prace w toku.
  • Wpływ na działalność Facility Management.
  • Certyfikacja Facility Management.

Przypomnimy jakie organizacje polskie i międzynarodowe opracowują normy w obszarze Facility Management. Spojrzymy wspólnie na kalendarz tych prac oraz podsumujemy stan tych prac na jesień 2018 roku. Zastanowimy się wspólnie jaki wpływ na cały rynek FM (odbiorców i dostawców) mają te normy. Czy poprawiają zrozumienie FMu? Czy pomagają stronom w realizacji usług FM? Jakie korzyści można odnaleźć ze stosowania, a przynajmniej ze znajomości tych norm? Czy zawód Facility Managera uzyska większe znaczenie? Czy w niedalekiej przyszłości będziemy mogli certyfikować działalność Facility Management?

 

III Panel. Zapisy w umowach Facility Management.

  • Miejsce wynagrodzenia w umowie FM.
  • Metody wyliczenia wynagrodzenia.
  • Części składowe wynagrodzenia.
  • Waloryzacja wynagrodzenia.
  • Przykłady waloryzacji.

Jak uniknąć błędów przy opisywaniu wynagrodzenia w umowach na świadczenie usług Facility Management? Co trzeba uwzględnić w zapisach umowy, aby nie było potrzeby ciągłego negocjowania wynagrodzenia w trakcie trwania takiej umowy? W jaki sposób waloryzować umowę podpisaną na kilka lat? Co zrobić jeśli zmienia się zakres umowy? Czy stosować kary umowne i premie? To tylko kilka pytań, na które postaramy się wspólnie odpowiedzieć w trakcie najbliższego cyklu Forum Facility Management. Potwierdzimy z uczestnikami miejsce wynagrodzenia w umowach FM, przedstawimy różne metody wyliczania wynagrodzenia. Powiemy również o tym jakie elementy mogą wpływać na waloryzację wynagrodzenia. Konkretne przykłady wyliczenia waloryzacji będą mogły być zastosowane w rzeczywistych umowach FM.

Prelegent: Absolwent Politechniki Krakowskiej, manager z wieloletnim doświadczeniem, związany z branżą Facility i Property Management od 30 lat. Pracował w Polsce i za granicą. Obecnie prowadzi firmę doradczą w obszarze Facility Management – MENPRESA. Posiada dużą praktykę w temacie wdrożeń i zastosowania narzędzi informatycznych w działalności FM (wdrożenia oprogramowania z kategorii CMMS i CAFM). Współpracownik Polskiego Komitetu Normalizacyjnego, wiceprezes zarządu Polskiej Rady Facility Management, wykładowca na uczelniach technicznych i ekonomicznych, autor wielu publikacji oraz prelegent na spotkaniach i konferencjach branżowych.

Gdańsk – 29.11.2018

Hotel Mercure Gdańsk Stare Miasto, ul. Heweliusza 22 

9.00 – 13.30

I Panel. Praktyczne rozwiązania wspomagające pracę zarządcy nieruchomości.

  • Inteligentne rozwiązania oświetleniowe – jak zaoszczędzić 90% zużycia energii elektrycznej.
  • Technologia napraw powierzchni dachów przy zastosowaniu membran płynnych
  • Jak zbudować szybką i bezpieczną sieć WiFi w budynku?

 

II Panel. Normalizacja Facility Management – rewolucja czy ewolucja?

  • Organizacje opracowujące normy FM.
  • Historia prac normatywnych.
  • Stan na rok 2018 i prace w toku.
  • Wpływ na działalność Facility Management.
  • Certyfikacja Facility Management.

Przypomnimy jakie organizacje polskie i międzynarodowe opracowują normy w obszarze Facility Management. Spojrzymy wspólnie na kalendarz tych prac oraz podsumujemy stan tych prac na jesień 2018 roku. Zastanowimy się wspólnie jaki wpływ na cały rynek FM (odbiorców i dostawców) mają te normy. Czy poprawiają zrozumienie FMu? Czy pomagają stronom w realizacji usług FM? Jakie korzyści można odnaleźć ze stosowania, a przynajmniej ze znajomości tych norm? Czy zawód Facility Managera uzyska większe znaczenie? Czy w niedalekiej przyszłości będziemy mogli certyfikować działalność Facility Management?

 

III Panel. Zapisy w umowach Facility Management.

  • Miejsce wynagrodzenia w umowie FM.
  • Metody wyliczenia wynagrodzenia.
  • Części składowe wynagrodzenia.
  • Waloryzacja wynagrodzenia.
  • Przykłady waloryzacji.

Jak uniknąć błędów przy opisywaniu wynagrodzenia w umowach na świadczenie usług Facility Management? Co trzeba uwzględnić w zapisach umowy, aby nie było potrzeby ciągłego negocjowania wynagrodzenia w trakcie trwania takiej umowy? W jaki sposób waloryzować umowę podpisaną na kilka lat? Co zrobić jeśli zmienia się zakres umowy? Czy stosować kary umowne i premie? To tylko kilka pytań, na które postaramy się wspólnie odpowiedzieć w trakcie najbliższego cyklu Forum Facility Management. Potwierdzimy z uczestnikami miejsce wynagrodzenia w umowach FM, przedstawimy różne metody wyliczania wynagrodzenia. Powiemy również o tym jakie elementy mogą wpływać na waloryzację wynagrodzenia. Konkretne przykłady wyliczenia waloryzacji będą mogły być zastosowane w rzeczywistych umowach FM.

Prelegent: Absolwent Politechniki Krakowskiej, manager z wieloletnim doświadczeniem, związany z branżą Facility i Property Management od 30 lat. Pracował w Polsce i za granicą. Obecnie prowadzi firmę doradczą w obszarze Facility Management – MENPRESA. Posiada dużą praktykę w temacie wdrożeń i zastosowania narzędzi informatycznych w działalności FM (wdrożenia oprogramowania z kategorii CMMS i CAFM). Współpracownik Polskiego Komitetu Normalizacyjnego, wiceprezes zarządu Polskiej Rady Facility Management, wykładowca na uczelniach technicznych i ekonomicznych, autor wielu publikacji oraz prelegent na spotkaniach i konferencjach branżowych.